poniedziałek, 23 stycznia 2012

Skrót tego co było na poprzednim blogu


Zabierałam się do pisania bloga już od jakiegoś czasu i w końcu udało mi się. Chcę się z wami podzielić moimi pasjami takimi jak tworzenie czegoś z niczego. Tworzenie takich małych rzeczy daje mi wiele radości a przy okazji mogę też obdarować nimi moich bliskich. Tworze w róznych technikach ale najlepiej czuje się w szydełkowaniu i robieniu na drutach a nie chwaląc się całkiem dobrze mi to idzie i stworzyłam już kilka całkiem niezłych wyrobów a oto kilka znich zobaczcie jak mi wyszły. 
   Jak obyczaj karze stary według przodków naszej wiary
pragnę złożyć wam życzenia w Dniu Bożego Narodzenia
Niech ta Gwiazda Betlejemska, która świeci tuż po zmroku
zdrowia, szczęścia wam przyniesie w nadchodzącym Nowym Roku

Właśnie udało mi się skończyć trzeci i ostatni komin. Już dzisiaj powędrują do nowych właścicieli, mam nadzieję że będą się podobały i że będą się dobrze nosiły hahaha .Ale to nie koniec pracy bo zaczęłam robić jeszcze jeden dla koleżanki  która dla mnie robi śliczny turkusowy pierścionek haftem koralikowym. Już nie mogę się doczekać kiedy go dostanę hehehe .
 
Przeglądając inne blogi natknęłam się na ciekawą listę, a mianowicie listę książek, które warto przeczytać. Jest ich aż sto hahaha ale postanowiłam je przeczytać niektóre już mam za sobą, chociaż może jeszcze raz je przeczytam. A oto lista (może ktoś się skusi hahaha ):
1.Duma i uprzedzenie - Jane Austen
2.Władca Pierścieni - JRR Tolkien
3.Jane Eyre - Charlotte Bronte
4.Seria o Harrym Potterze - JK Rowling
5.Zabić drozda - Harper Lee
6.Biblia
7.Wichrowe wzgórza - Emily Bronate
8.Rok 1984 - George Orwell
9.Mroczne materie (serial) - Philip Pullman
10.Wielkie nadzieje - Charles Dickens
11.Małe kobietki - Louisa M Alcott
12.Tessa D'Urberville - Thomas Hardy
13.Paragraf 22- Joseph Heller
14.Dzieła zebrane Szekspira
15.Rebeka - Daphne Du Maurier
16.Hobbit - JRR Tolkien
17.Birdsong - Sebastian Faulks
18.Buszujący w zbożu - JD Salinger
19.Żona podróżnika w czasie - Audrey Niffenegger
20.Miasteczko Middlemarch - George Eliot
21.Przeminęło z wiatrem - Margaret Mitchell
22.Wielki Gatsby - F Scott Fitzgerald
23.Samotnia (w innym tłumaczeniu: Pustkowie) - Charles Dickens
24.Wojna i pokój - Lew Tołstoj
25.Autostopem przez Galaktykę - Douglas Adams
26.Znowu w Brideshead - Evelyn Waugh
27.Zbrodnia i kara - Fiodor Dostojewski
28.Grona Gniewu - John Steinbeck
29.Alicja w krainie czarów - Lewis Carroll
30.O czym szumią wierzby - Kenneth Grahame
31.Anna Karenina - Lew Tołstoj
32.Dawid Copperfield - Charles Dickens
33.Opowieści z Narnii (cały cykl) - CS Lewis
34.Emma - Jane Austen
35.Perswazje - Jane Austen
36.Lew, czarownica i stara szafa - CS Lewis
37.Chłopiec z latawcem - Khaled Hosserini
38.Kapitan Corelli (w innym tłumaczeniu: Mandolina kapitana Corellego) - Louis De Bernieres
39.Wyznania Gejszy - Arthur Golden
40.Kubuś Puchatek - AA Milne
41.Folwark zwierzęcy - George Orwell
42.Kod Da Vinci - Dan Brown
43.Sto lat samotności - Gabriel Garcia Marquez
44.Modlitwa za Owena - John Irwing
45.Kobieta w bieli - Wilkie Collins
46.Ania z Zielonego Wzgórza - LM Montgomery
47.Z dala od zgiełku - -Thomas Hardy
48.Opowieść podręcznej - Margaret Atwood
49.Władca much - William Golding
50.Pokuta - Ian McEwan
51.Życie Pi - Yann Martel
52.Diuna - Frank Herbert
53.Cold Comfort Farm - Stella Gibbson
54.Rozważna i romantyczna - Jane Austen
55.Pretendent do ręki - Vikram Seth
56.Cień wiatru - Carlos Ruiz Zafon
57.Opowieść o dwóch miastach - Charles Dickens
58.Nowy wspaniały świat - Aldous Huxley
59.Dziwny przypadek psa nocną porą (również: Dziwny przypadek z psem nocną porą) - Mark Haddon
60.Miłość w czasach zarazy - Gabriel Garcia Marquez
61.Myszy i ludzie (również: O myszach i ludziach) - John Steinbeck
62.Lolita - Vladimir Nabokov
63.Tajemna historia - Donna Tartt
64.Nostalgia Anioła - Alice Sebold
65.Hrabia Monte Christo - Alexandre Dumas
66.W drodze - Jack Kerouac
67.Juda nieznany - Thomas Hardy
68.Dziennik Bridget Jones - Helen Fielding
69.Dzieci północy - Salman Rushdie
70.Moby Dick - Herman Melville
71 Oliver Twist - Charles Dickens
72.Dracula - Bram Stoker
73. Tajemniczy ogród - Frances Hodgson Burnett
74.Zapiski a małej wyspy - Bill Bryson
75.Ulisses - James Joyce
76.Szklany kosz - Sylvia Plath
77.Jaskółki i amazonki - Arthur Ransome
78.Germinal - Emile Zola
79.Targowisko próżności - William Makepeace Thackeray
80.Opętanie - AS Byatt
81.Opowieść wigilijna - Charles Dickens
82.Atlas Chmur - David Mitchell
83.Kolor purpury - Alice Walker
84.Okruchy dnia - Kazuo Ishiguro
85.Pani Bovary - Gustave Flaubert
86.A Fine Balance - Rohinton Mistry
87.Pajęczyna Szarloty - EB White
88.Pięć osób, które spotkamy w niebie - Mitch Albom
89.Przygody Scherloka Holmsa - Sir Arthur Conan doyle
90.The Faraway Tree Collection - Enid Blyton
91.Jądro ciemności - Joseph Conrad
92.Mały książę - Antoine De Saint - Exupery
93.Fabryka os - Iain Banks
94.Wodnikowe wzgórze - Richard Adams
95.Sprzysiężenie głupców (również: Sprzysiężenie osłów) - John Kennedy Toole
96.Miasteczko jak Alece Springs - Nevil Shute
97.Trzej Muszkieterowie - Aleksander Dumas
98.Hamlet - William Shakespeare
99.Charlie i fabryka czekolady - Roald Dahl
100.Nędznicy - Victor Hugo
Miłej lektury hahaha  
Zimy jak na razie nie widać ale mi mróz nie straszny właśnie skończyłam dla siebie turkusowy komplecik: czapeczkę, otulacz i minetki. Bardzo mi się podoba mój nowy nabytek no i bardzo wygodny w chodzeniu jest ( już wypróbowane  hahaha ). Do zdjęć pozowała mi moja córeczka (żywy manekin hahaha ). I jeszcze dwa zdjęcia sutaszu zrobionego już jakiś czas temu tylko nie było czasu na zdjęcia. A teraz nowe pomysły idę realizować. W planach jest sweterek,  ocieplacz w innej kolorystyce i może jeszcze zrobię coś ażurowego( komplecik). W między czasie przygotowuję prezenciki wymiankowe  hahaha  już niedługo pokaże jakie ( jak dotrą do odbiorców).  Do dzieła. 
  
kolczyki sutasz czarno-białe (w środku szkło weneckie)
  
komplet(kolczyki i  wisior) sutasz turkusowy w środku Turkus, boczne koraliki jablonex
 
no i zimowy komplecik otulacz, czapeczka z kwiatuszkiem i minetki z kwiatuszkami:)
Byłabym zapomniała pochwalić się pierścionkiem jaki dostałam od mojej koleżanki Mirki dla której ja wydziergałam komin hahaha żeby jej cieplutko było. A oto ta małą rzecz która tak cieszy 
  
czyż nie jest śliczny ?
Aha a mi udało się pstryknąć fotkę zrobionych już jakiś czas temu kolczykom filcowym kuleczkom. Oto one
  
Wiola (21:51)
pomyśl o komentarzu
Ostatnio więcej czasu spędzam w kuchni niż przy robótkach. Ale i tam efekty są ciekawe odkryłam w sobie nowe pasje "pasje kulinarną". Gotowanie, pieczenie ogólnie pichcenie w kuchni sprawia mi naprawdę dużo radości a szczególnie gdy widzę jak moje kochane aniołki się zajadają i im smakuje  hahaha to aż mi si ę buzia śmieje. A teraz pochwalę się moimi dziełami. Najpierw słodkości do kawci lub jak kto woli do herbatki (oto faworki) były pyszne hahaha 
  
A tak wyglądała nasza pizza samodzielnie przeze mnie zrobiona od podstaw czyli ciasto też sama (wszystko sama).  
    
Udało mi się ukisić kapustkę już się nie mogę doczekać kiedy będzie gotowa.
  
No i jeszcze sama produkuje sobie żurek (zakwas na żurek) prosta rzecz a wiem co jem  hahaha 
  
No i to by było na tyle z moich osiągnięć kulinarnych jak na razie hahaha .
Wczoraj dostałam pierwszą paczuszkę z wymianki z Anią z bloga I wyszło szydło z worka (http://www.aniajura.blogspot.com/).Bardzo mi się podoba zawartość a są to prześliczne  kolczyki nie jedne lecz trzy pary oprócz tego herbatki i słodkości, które niestety nie doczekały zdjęcia  hahaha . A oto zawartość paczuszki
  
i jeszcze jedno zdjęcie kominu- ocieplacza, który powędrował do Mirki mam nadzieję że się będzie dobrze nosił. A w roli modelki moja córeczka Kalinka (dzisiaj z uśmiechem pozowała, chyba zaczyna jej się to podobać hahaha ).
  
Przeglądając bloga Plecionki Joanki (http://plecionkijoanki.blogspot.com/) natknęłam się na wyzwanie w szufladzie, które mnie trochę zainspirowało. Nawet powstał pewien pomysł w głowie ale zobaczymy co z tego wyjdzie. Może się zdecyduję i stworze coś pomyślimy nad tym. A tymczasem poczytajcie sobie taki oto wierszyk z księżycem w tle znalazłam.
Przy księżycu
Nocą przy świetle księżyca,
Rosną mi skrzydła u ramion.
Blade, gwiazd jasnych oblicza,
Swoim blaskiem mnie mamią.

W ciszy mrocznej po nocy
Wciąż Twoje wołanie słyszę.
Szumem wiatru w gałęziach
Swe myśli do snu kołyszę.

A kiedy sen już przychodzi,
To z tobą się wtedy spotykam.
Całując, usta, oczy i dłonie
We mgle porannej zanikam.

By nocą cię znowu zobaczyć,
Spędzić razem chwile upojne.
I do tańca cię porwać ze sobą,
A dni... te zwykle są spokojne.

oj ten księżyc... ale bez niego magii by nie było

W zamian za komin, który bardzo się podobał obdarowanej dostałam śliczną broszkę w kolorze zielonym jest śliczna. A oto i ona.
  
Ja jeszcze dostałam zapas wełny za co jestem bardzo wdzięczna  hahaha  na pewno się przyda, aha jeszcze mam dostać jedna paczuszkę więc robić można tylko trzeba mieć plany a takie są już w mojej główce. Na pewno powstanie jeszcze jeden komin-otulacz dla Mireczki tylko w innych kolorach. A to już moja wełenka
  
czeka na tworzenie. 
  
na tę mam już pomysł tylko czy starczy - musi nie ma wyjścia będzie ewentualnie troszkę węższy bo mowa o szalu ażurowym.Wełenka jest mięciutka leciutka mam nadzieję że będzie się dobrze z niej robiło. Teraz tylko pozostaje znaleźć odpowiedni wzorek.
Hura.... po wielkich trudach i przy pomocy Ani z bloga I wyszło szydło z worka udało mi się stworzyć mojego pierwszego szydełkowego misia a ściślej mówiąc Pana Misia. Jestem z niego dumna  hahaha i już mi chodzą po głowie następne misie.... Dziękuje ci Aniu bez twojej pomocy nie dałabym rady. Teraz czas zacząć coś nowego tworzyć a raczej starego bo ocieplacz-komin lub komin-ocieplacz jak kto woli. A to fotki Pana Misia (trzeba pomyśleć nad imieniem).
    
Wczoraj był Dzień Babci a Dzisiaj Dzień Dziadka  z tej okazji wszystkim babciom i dziadkom wszystkiego najlepszego roza    prezent  a w szczególności dużo zdrowia i pociechy z wnuków. Z tej okazji moja córeczka Kalinka przygotowała dla dziadków prezenty ( z moją małą pomocą). Wiadomo, że samodzielnie przygotowane prezenty są najlepsze. A oto one:
  
Obdarowanym się podobały prezenty  a to najważniejsze (etui na telefony) hahaha

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz